mleko a trądzik

Mleko a Trądzik – Co mówią badania?

Jaki wpływ ma mleko na trądzik?

Mleko jest często spożywanym produktem przez osoby w różnym wieku. Ostatnio pojawiły się badania mówiące, że u osób spożywających mleko i jego przetwory trądzik występował o 22 procent częściej niż u innych ludzi. Jest to informacja nieco niepokojąca, ponieważ wszyscy spożywamy mleko i sery.

Nie pojawiły się dowody mówiące, że mleko wywołuje trądzik, ale pisze się o tym, że może wpłynąć na jego przebieg oraz nasilenie pojawiania się krostek, wyprysków i wszelkich niedoskonałości cery. Coraz częściej pisze się, że dorosły człowiek nie trawi laktozy, a zatem powinien zrezygnować z picia mleka na rzecz kefirów i jogurtów.

Mleko stymuluje wzrost, składniki mleka biorą udział w produkcji hormonów, a zatem mogą także przyspieszać rozwój trądziku. Zatem z mlekiem ostrożnie, może nie należy go od razu odstawiać, lecz wystarczy spożywać je rzadko, a sięgać po jogurty naturalne, bez dodatku cukru oraz owoców. Taki wybór na pewno będzie o wiele lepszy i zdrowszy. Poza tym trzeba poczekać na potwierdzone badania o działaniu mleka i jego przetworów na ludzki organizm.

Godna polecenia jest dieta o niskim indeksie glikemicznym i bogata w kwasy Omega 3, nie tylko wpłynie korzystnie na cerę, lecz także na wagę i cały organizm człowieka.

4 myśli o “Mleko a Trądzik – Co mówią badania?

  1. Remika

    W rzeczywistości, i nie przesadzam tutaj – usunięcie mleka i produktów mlecznych z diety jest prawdopodobnie najbardziej efektywne działanie co można zrobić aby poprawić stan swojej skóry.

    Mleko powoduje trądzik, ponieważ …

    Istnieje mnóstwo hormonu zwanego IGF-1 w mleku, co jest naprawdę dobre dla krów i dla dzieci, ale nie dla ciebie. IGF-1 jest hormonem wzrostu który sprawia że ​​krowy i dzieci rosną duże i silne, ale u ludzi sprawia że ​​trądzik się znacznie nasila. IGF-1 jest jednym z wielu czynników, które powodują stany zapalne u ludzi. Ostatecznie prowadzą do trądziku, brzydkich zaczerwienień i obrzęk, które tak irytują. Mleko i produkty mleczne powodują skok insuliny co powoduje że wątroba produkuje jeszcze więcej IGF-1, co prowadzi do jeszcze większego trądziku.Przetwórstwo powoduje w skórze nadmiar sebum co prowadzi do – zgadliście! Bardziej zatkanych por, trądziku, oraz pożywkę dla bakterii które żerują na sebum i tworzą stan zapalny na twojej skórze.

    Efekt jakie mleko ma na trądzik jest dobrze udokumentowany w literaturze. Przez ostatnią dekadę badania odkryły silny związek pomiędzy spożyciem mleka i występowaniem trądziku. Na przykład, w jednym z badań stwierdzono że nastoletni chłopcy którzy pili mleko, trądzik występował częściej i był bardziej surowy, niż u tych, którzy nie pili mleka.

    Co najmniej w pięću innych badaniach potwierdzono, że tym więcej mleka pijesz, tym gorszy dostaniesz trądzik.

    Reply
  2. Michalina

    Podpisuję się pod tym, co napisał Remik. Odstawienie mleka i produktów mlecznych to jest kluczowy krok w leczeniu trądziku.

    Jestem tego przykładem. Na własnej skórze testowałam wiele – maści, żele od dermatologa, peelingi, okłady, również tabletki, nie tylko antybiotyki, ale i hormonalne. Lekka poprawa. Nic więcej. Trądzik nadal był. Wtedy natknęłam się na artykuł, w którym pisano jasno: DIETA POZWALA ZWALCZYĆ TRĄDZIK. Była tam jeszcze mowa o glutenie, jako o dużym winowajcy. Dlatego odstawiłam oba. Mleko i produkty mleczne oraz gluten.

    Byłam w szoku. Po 2-3 tygodniach, w których ostrzegali, że następuje pogorszenie, bo skóra się oczyszcza, nadeszły czasy pięknej skóry. Nagle nic mi nie wyskakiwało. Dopiero jak zgrzeszyłam i zjadłam np. pizzę ze znajomymi. Wtedy od razu był tego efekt.

    Czy jest lepszy dowód na to, że dieta działa?

    Do glutenu wróciłam, nie przyczynia się tak mocno do trądziku w moim przypadku. Ale produktów mlecznych nie mogę ponownie wprowadzić, bo źle na mnie działają. Wiele osób się dziwi, ale mi to już tak weszło w nawyk, że nie odczuwa większej różnicy. Piję mleka roślinne, z których jesteśmy w stanie zrobić wszystko to, co mogliśmy mieć wcześniej. Również dobrym zamiennikiem sera jest dla mnie tofu.

    Nie ma rzeczy niemożliwych, wystarczy chcieć.

    Trzymam kciuki za wszystkich innych, którzy właśnie to czytają i decydują się na wypróbowanie diety! 🙂

    Reply
  3. Perełka

    A mleko kozie? Testowaliście? Ja mam nietolerancję laktozy i po prostu unikam nabiału, ale od czasu do czasu zjem serek kozi albo owczy. Może to zawsze jakaś pomoc dla Was 🙂 Z trądzikiem męczyłam się w wieku około 15-17 lat, ale to wynik dojrzewania i burzy hormonów. Teraz jest oki 🙂

    Reply
  4. Iol.

    Nie ma problemu jeśli lubisz inne produkty. Od dziecka miałam praktycznie dietę monotematyczną i zwyczajnie nie mogę sobie pozwolić na “odstawienie” mleka. Co mam wtedy jeść, czy pić? Powietrze? Może i da radę, ale za dużo produktów w moim otoczeniu ją zawiera. Lubię to, co jem, widzę jednocześnie co je moja współlokatorka z nietolerancją. Nie mogłabym jeść tak jak ona, bo jej produkty mi nie smakują, a ona moich nie może.

    Reply

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *