Nawrót trądziku po izoteku

Nawrót trądziku po izoteku

Nawrót trądziku po izoteku – brak dbałości o skórę i nieodpowiednia dawka leku?

Izotek w ostatnim czasie stał się dość popularnym rozwiązaniem stosowanym przez dermatologów do leczenia trądziku. Izotek to izotretynoina, która jest tutaj bardzo silnym retinoidem, syntetyczną pochodną witaminy A. Tylko pozornie może się wydawać, że lek będzie dla nas bezpieczny, skoro oparty jest on o witaminę. Warto mieć świadomość tego, że kiedy lek wprowadzano kilka lat temu większość dermatologów zwyczajnie bała się jego przepisywania. Dzisiaj utworzyły się dosłownie dwa obozy lekarzy, w których jedni z chęcią polecają lek, a inni wciąż go odradzają.

Możliwe poważne skutki uboczne

Wszystko za sprawą możliwych skutków ubocznych stosowania Izoteku, które mogą być naprawdę bardzo poważne. To nie tylko problem uszkadzania płodów, gdzie kobiety podczas kuracji nie powinny zachodzić w ciążę, a także nie planować dzieci przez kilka tygodni po zakończonej kuracji. To jednak także poważne ryzyko uszkodzenia wątroby, czułości na światło, mocnego świądu skóry, a nawet uszkodzenia wzroku. Decyzja o podjęciu takiej kuracji powinna być podjęta świadomie i nigdy nie można rezygnować z konsultacji z lekarzem dermatologiem, zarówno przed, w trakcie, jak i już po kuracji.

Nie da się ukryć jednak tego, że na chwile obecną Izotek okazuje się najskuteczniejszym lekiem dającym realną szansę na pozbycie się trądziku. Badania dowodzą o skuteczności wynoszącej aż 90%, a więc podejmując ryzyko nasze szanse wyjścia z choroby są spore. Niestety jednak czasem, pomimo świetnych efektów działania leków, po wielu miesiącach trądzik zaczyna powracać. Dlaczego tak się może dziać i czy można temu zapobiegać?

O skórę należy dbać po kuracji Izotekiem

Przede wszystkim zakończona pozytywnym efektem kuracja Izotekiem nie zwalnia nas z dbania o swoją skórę. Jako osoby skłonne do trądziku powinniśmy stosować specjalistyczne kremy nawilżające, chroniące i regenerujące skórę, a do tego warto od czasu do czasu tonizować swoją twarz.

W wielu przypadkach nawrót trądziku jest jednak efektem zachowawczego podejścia dermatologów. Lekarze obawiając się wystąpienia najpoważniejszych skutków ubocznych zalecają mniejsze dawki leku niż wymaga tego kuracja. W efekcie problem początkowo ustępuje, ale jeśli trądzik był bardzo poważny to z biegiem czasu może on powrócić.

Nie jest jednak dobrym pomysłem stosowanie kolejnej kuracji Izotekiem, jeśli trądzik i tak nam powróci. W takich przypadkach naprawdę lepiej zainteresować się innymi, bardziej bezpiecznymi metodami oferowanymi przez współczesną medycynę.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *