Trądzik po odstawieniu tabletek antykoncepcyjnych

Trądzik po odstawieniu tabletek antykoncepcyjnych

Antykoncepcja hormonalna jest bardzo popularna, szczególnie pośród młodych kobiet, które w ten sposób zabezpieczają się oczywiście przed ciążą i to w sposób bardzo skuteczny. Samo stosowanie takiej antykoncepcji jest nieco uciążliwe przez konieczność regularnego odwiedzania lekarzy, po kolejne recepty, a także przez pilnowanie brania tabletek każdego dnia. Z drugiej jednak strony mnóstwo kobiet mówi o tym, że tabletki antykoncepcyjne sprawdzają się nie tylko jako ochrona przed zajściem w ciążę, ale także jako magiczny lek na problemy z cerą.

Tabletki antykoncepcyjne regulują bowiem bardzo dobrze politykę hormonalną u kobiet. Bardzo często kobiety przed stosowaniem antykoncepcji hormonalnej miały mocno nieregularne miesiączki, a przyjmowanie tabletek sprawia, że miesiączka staje się przewidywalna i zawsze pojawia się w tym czasie. Mało tego, wiele kobiet mówi także o łagodniejszym przechodzeniu miesiączki, która nie tylko jest krótsza, ale i mniej bolesna.

Poprawa polityki hormonalnej świetnie odbija się jednak również na cerze, szczególnie u kobiet, które wcześniej miały problemy z przetłuszczającą się skórą, wypryskami, zaczerwienieniem, grudkami, a nawet i przetłuszczającymi się, rzadkimi i słabymi włosami. Lata brania antykoncepcji usypiają naszą czujność. Przyzwyczajamy się do pięknej i gładkiej skóry, na której praktycznie wcale nie pojawiają się wypryski, a jeśli już to są one delikatne i szybko znikają. Osoby z cerą tłustą szybko przechodzą w tym okresie na cerę mieszaną, z tendencją do cery suchej. Poprawia się wygląd włosów, ich gęstość i wytrzymałość, ale zawsze przychodzi moment, w którym z antykoncepcji trzeba zrezygnować, bo chociażby planujemy powiększyć rodzinę. Wtedy często zaczyna się dramat, gdyż po odstawieniu antykoncepcji hormonalnej trądzik atakuje twarz z potężną siłą.

Trądzik po odstawieniu tabletek antykoncepcyjnych jest efektem braku dostępu do wspomagacza, który latami regulował politykę hormonalną w organizmie. Jego brak powoduje, że z dnia na dzień polityka hormonalna zaczyna się rozregulowywać, co niestety często kończy się gorszym wyglądem skóry i włosów niż przed rozpoczęciem brania antykoncepcji. Trądzik potrafi być wyjątkowo uciążliwy, rozlewać się po skórze, piec i boleć, a walka z nim staje się przysłowiową walką z wiatrakami. Jest to okres, w którym nasz organizm znów musi przyzwyczaić się do życia bez dodatkowego hormonu i niestety, powrót do normalności trwa tutaj często długie miesiące, nawet do roku czasu. Z tego powodu, jeszcze przed odstawieniem antykoncepcji, mając świadomość problemów trądzikowych wcześniej, dobrze jest się wybrać do dermatologa na konsultacje, a po odstawieniu leków niwelować skutki trądziku pod jego okiem, aby nie skończyć z cerą pełną blizn i nieładnych plam.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *